Category: Falsuri media

FALS: CCA le-a interzis radiodifuzorilor locali să mediatizeze filmul prezentat de Renato Usatîi

Print screen a site-ukui omg.md

Săptămâna trecută, câteva portaluri de ştiri au difuzat o ştire potrivit căreia, în şedinţa de joi, 8 iunie 2017, Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) le-ar fi interzis posturilor de televiziune locale să mediatizeze filmul prezentat de Renato Usatîi, liderul „Partidul Nostru”, în care se afirmă că mai mulţi reprezentaţi ai instituţiilor de stat ar fi implicaţi în scheme de răfuială politică. Reprezentanţii CCA neagă informaţia apărută în presă și afirmă că la acea ședință nu s-a discutat acest subiect, iar ca dovadă este înregistrarea video a şedinţei. Citiţi mai mult »

Date oficiale şi speculaţii jurnalistice

Recent, portalul Sputnik.md a publicat o ştire în care anunţă că anul trecut au plecat din Moldova 2507 de persoane cu scopul de a se stabili cu traiul în altă ţară, iar numărul străinilor care vin în ţara noastră este de aproape două ori mai mare decât al moldovenilor care îşi părăsesc Patria. Ştirea este însoţită Citiţi mai mult »

FALS: Moldovenii cu dublă cetăţenie ar putea fi amendaţi

Print screen la site-ul noi.md

Recent, portalul Noi.md a publicat ştirea Moldovenii cu dublă cetăţenie ar putea fi amendaţi”, în care se menţionează că în legislaţia fiscală din România au fost introduse noi prevederi, potrivit cărora cetăţenii români care au venituri din afara ţării vor fi impozitaţi. Ulterior ştirea a fost preluată, cu acelaşi titlu, de portalul www.1news.md. Ştirea distorsionează adevărul, deoarece nu menţionează că sunt pasibili impozitării în statul vecin doar persoanele cu rezidenţă fiscală în România. Poate induce în eroare şi titlul generalizator, deoarece există mulţi moldoveni cu cetăţenia bulgară sau a altor state, însă textul se referă doar la o parte din cei care deţin cetăţenie română. Citiţi mai mult »

Eurodeputatul Michał Boni solicită scuze oficiale de la Publika TV

Print screen la siteul prime.md

Europarlamentarul polonez Michał Boni cere ca postul de televiziune Publika TV să dezmintă şi să prezinte scuze oficiale pentru difuzarea informaţiei eronate despre discursul său în Parlamentul European la 16 mai curent, când a fost discutată situaţia din Republica Moldova.

În seara de 16 mai 2017, în Parlamentul European a fost discutat subiectul acordării de către UE a unei finanţări de 100 de milioane de euro pentru ţara noastră. În Plenul Legislativului Citiţi mai mult »

STOP FALS!: Protestul din 14 mai a fost planificat de organizaţiile neguvernamentale care fac partizanat politic

Print Screen la iteul publika.md

Posturile TV din holdingul ”General Media Grup” (GMG): Publika TV şi Prime TV şi cele două transferate în proprietatea lui Oleg Cristal, consilierul lui Vlad Plahotniuc (Canal 2 şi Canal 3), dar şi mai multe site-uri şi portaluri au difuzat ştiri în care se menţionează că protestul desfăşurat la 14 mai 2017 în faţa Parlamentului, la fel ca şi flashmob-urile din zilele precedente, au fost organizate de partidele extra-parlamentare şi de organizaţiile neguvernamentale care ar fi afiliate acestora. Jurnaliştii nu au solicitat opinia reprezentanţilor ONG-urilor vizate care resping orice acuzaţie de afiliere politică. Citiţi mai mult »

STOP FALS!: La protestul din 14 mai s-au adunat câteva sute de persoane

Print Screen la siteul www.canal2.md

La 14 mai 2017, când s-a desfășurat un protest în fața Parlamentului Republicii Moldova, pe site-urile posturilor de televiziune Publika TV, Canal 2, dar și pe alte site-uri și portaluri au apărut știri în care se menționează că la manifestație au participat doar câteva sute de persoane. Din imaginile de la protest se vede însă că în fața Legislativului au fost câteva mii de manifestanți.
La 14 mai curent, câteva mii de persoane au ieșit la un protest desfășurat în fața Parlamentului pentru a cere retragerea din procedura legislativă a celor două proiecte Citiţi mai mult »

Fals: Ucrainenii solicită electricitate din Crimeea

La sfârşitul lunii martie curent, presa rusă anunţa că Ucraina a cerut energie electrică de la aşa-zisele autorităţi din Crimeea pentru aprovizionarea regiunii de sud a ţării. Reprezentanţii Ministerului Energiei și Industriei Cărbunelui (MEIC) din ţara vecină au negat cele relatate de presa rusă, declarând că Ucraina are suficiente rezerve energetice. Citiţi mai mult »

Gluma de 1 aprilie și fenomenul media-killerilor

Print screen la site-ul moldova24.info

Expertul în economie Sergiu Tofilat a devenit ținta unei campanii de discreditare, bazată pe informații false

Ziua de 1 aprilie se caracterizează, de obicei, prin farse care ne descrețesc frunțile. Unii jurnaliști și bloggeri, însă, consideră această ocazie potrivită pentru atacuri la persoană și preluarea de informații neverificate. Citiţi mai mult »

Acasa | Contacte | Despre noi | Price list | Obiectiv European | Publicitate